Crònica visual de l'itinerari didàctic fet el passat 9 de febrer. És un recull de fotos obtingudes durant l'itinerari i d'altres imatges aconseguides en la web que il·lustren el que va ser la jornada i quin va ser el contingut.
Les imatges donen idea igualment de la virtut d'aquest tipus d'iniciatives i de l'aprofitament didàctic possible amb els nostres alumnes. De què ens serveix tanta teoria sobre les plantes si després som incapaços d'identificar la més comuna de totes o, pitjor encara, de gaudir d'un dia en plena naturalesa que, en definitiva, és el més important.
Ara bé, no oblidem que gaudirem més coneguent el perquè de tot plegat. Així, conèixer els noms de les plantes, fins i tot els seus noms en llatí, tan descriptius o explicatius; les adaptacions de les plantes al medi; els usos que les persones n'han fet durant segles i les empremtes que han deixat en la toponímia, la gastronomia, la medicina, els rituals...
Haciendo escuela al andar, que diría el poeta, porque "camino" y "escuela" son conceptos que se quieren. Lástima que el susodicho paraje no gode de la salud que merece. A ver si prolifera la iniciativa de declararlo Paraje natural y así, aunque sea por ley, se le cuide y se le proteja como es debido y merece.
ResponderEliminar