sábado, 4 de mayo de 2013

Jo sí vaig


El 9 de maig hi ha convocada una vaga de tot l’ensenyament a nivell d’Estat, des d’infantil fins a  la Universitat. En el nostre cas, el motiu pel qual ens sumem a aquesta convocatòria de vaga és el malestar generalitzat de la comunitat educativa davant les mesures mampreses pels governs estatal i autonòmics. Concretament, les decisions que ens han mogut a sumar-nos-hi han estat els següents:

Nova llei general d’educació (LOMCE o Llei Wert)

1. Retall en la gestió democràtica dels centres. Els òrgans col·legiats passen a tindre una funció merament consultiva. A partir d'ara seran els directors dels centrs qui tindran la potestat de decidir la identitat del centre amb la sola obligació de comunicar-ho als òrgans col·legiats.

2. Foment d'una funció educativa orientada principalment a satisfer les necessitats del mercat laboral i del sistema econòmic. Paraules com emprenedors apareixen per primera vegada en el text d’una llei d’educació. L’orientació humanística i ciutadana que havia ocupat un lloc central en el sistema educatiu queda ara marginada.

3. Selecció de l’alumnat. En línia amb en el que acabem de dir, l'itinerari educatiu es converteix en una cursa d’obstacles (revàlides), destinada a la selecció de l’alumnat, orientant-lo tempranament cap a opcions alternatives.

4. Creació de dues xarxes educatives diferenciades, una xarxa pseudo-privada en la gestió però sostinguda amb fons públics i una altra pública, amb caràcter assistencial. La pràctica d’aquests anys ens demostra que els primers col·legis “conviden” l’alumnat amb dificultats a matricular-se en les escoles públiques. Tanmateix, els models de qualificació i classificació dels centres és el mateix. Òbviament, el desavantatge és evident.

5. Reforçament dels privilegis de l’església catòlica amb l’obligació de cursar una assignatura alternativa amb valor acadèmic.

Altres mesures

6. Augment de la ratio a 30 alumnes per aula. S'imaginen una aula de xiquets de 3 anys amb 30 alumnes amb la qual es vol treballar hàbits, valors, conceptes i tècniques? Jo tampoc.

7. Retall del professorat. Més alumnes atesos per menys professors. En la nostra escola hem perdut un mestre de primària i, si no aconseguim renovar el contracte de programa, en perdrem un altre més. Tot això significarà una reducció de les hores de suport. Un suport, recordem, que va destinat als alumnes amb dificultats d'aprenentatge.

8. Drets laborals retallats:
reducció dels sexennis antics al 50% i eliminació dels nous sexennis
reducció salarial del 5%,
extinció de la paga de Nadal
(aquestes mesures suposen una reducció efectiva d'un 20%  de la massa salarial)
reduccions salarials per baixes per malaltia

No hay comentarios:

Publicar un comentario